1 logoMagyarországon a 15 évesek 60 százaléka digitálisan írástudatlan - Fejlődésre van szükség a közoktatásban a digitális készségek kialakítása érdekében, mert a munkaerőpiacon elvárt digitális írástudási készségre a jelenlegi oktatási szemlélettel nem lehet felkészülni, illetve képtelen válaszolni a XXI. századi kihívásokra, nem tudja mentálisan felkészíteni a munkaerőpiacra kilépő fiatalokat és a korszak IT technológiájával sem tud lépést tartani, sőt mintegy 20 ezer IT szakember hiányzik a munkaerőpiacról.

2000 óta folyamatosan csökken a felsőoktatásban az informatika szakra jelentkezők száma, amelynek legfőbb oka az, hogy a magyar informatika oktatásban még mindig háttérbe szorulnak a programozási ismeretek és az IT eszközök használata, és inkább a számítástechnikai alapokra, a történeti háttérre helyezik a hangsúlyt. Magyarországon az iskolákban átlagos 4 megabites sávszélességű internetet használnak, ami szerinte nem elegendő a tanulók használható digitális készségeinek kialakításához.

Az általános és középiskolákban azért lenne fontos megalapozni a digitális készségeket, az algoritmikus gondolkodást, hogy a diákokból olyan szakemberek váljanak, akár agrár területen, vagy orvosok, vagy irodalom történészek, akik értik és használni is tudják az informatikai eszközöket. Nagy-Britanniában a diákok 2014-óta már a középiskolában tanulnak programozást és fejleszteniük kell legalább egy mobil alkalmazást is, és az Európai Unió 22 országából 20-ban már tantárgyként tanítják.


Kérjük, mondja el véleményét!
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás