Gépjárműs aktualitások
Ezt a témát érintően 2016 nem fog változást hozni. A környezetvédelmi besorolást illetve a felülvizsgálatot viszont egymással összhangban kell igénybe venni. Nálunk egy olyan jogszabály van életben, mely szerint a környezetvédelmi besorolás mellett a különböző környezetvédelmi tulajdonságokat is ellenőrzik. Megadott szempontok alapján különféle osztályokba sorolják őket. Az osztályokba sorolásról a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet rendelkezik.
Bővebben: Gépjárművek környezetvédelmi besorolása Magyarországon
Budapesten elkerülhetetlen lépés az, hogy bevezessék az úgynevezett dugódíjat. Most még két javaslat van. Az egyik szerint egy úgynevezett Budapest – matricát alkalmaznának a főváros teljes közigazgatási területén. Ennek az éves ára 5.000 forint lenne, lebontva havi 450 – 500 forint. A másik javaslat szerint kétlépcsős, kombinált rendszert hoznának létre. E rendszer lényege az lenne, hogy egy második díjat is bevezetnének egy szűkebben vett belvárosi zónában.
Bővebben: A budapesti dugódíj mértéke 500 forint is lehet havonta
Ha a cégautót már nem használja, adó akkor is van! Abban az esetben, ha a cég autóját kivonják a forgalomból, attól fogva nem kell utána cégautó adót fizetni. Erről bizony a cégvezetők csak álmodozhatnak. Azokra a személygépkocsikra ez a feltevés viszont egyáltalán nem igaz amik társaságok tulajdonában vannak.
Bővebben: Cégautó forgalomból kivonása után kell cégautó adót fizetni?
A rendőrség által közzétett statisztikák szerint tavalyi évben Magyarországon majdhogynem 4000 autót loptak el. A statisztikai adatok alapján elmondhatjuk, hogy 100 elkobozott autóból 9-et találtak meg, így az eredményesség kevesebb, mint 10%. Viszont erről a statisztikáról tudnunk kel, hogy a már lezárt ügyekből készítették. Tehát a tavalyi évben ellopott 3796 autó esete már lezártnak minősül. Esély viszont van arra, hogy a fennmaradt ellopott autókat megtalálják.
Bővebben: Autólopások száma - Melyik autót lopják a legjobban?
Amennyiben lejár, vagy már lejárt a vezetői engedélyünk, akkor a hosszabbítás módja az alábbiak szerint zajlik:
1.- a háziorvosnál el kell végeztetni az alkalmassági vizsgálatot. Ha nincs különösebb, komolyabb betegség akkor ez a 3 alapvizsgálatból áll: a látás (számok leolvasása a falra függesztett tábláról), a színtévesztés (számok kiolvasása a kis könyvből) illetve a vérnyomás ellenőrzése. A vizsgálat díja az alábbiak szerint alakul:
- 40 éves korig: 7200 Ft
- 40 és 60 éves kor között: 4800 Ft
- 60. év betöltése után: 2500 Ft
Az eljárás kis részben ahhoz hasonlít, mikor egy gépjármű tulajdonosváltás esetén kerül átírásra. Természetesen az újbóli forgalomba helyezés, annál összetettebb folyamatot takar. Az ügy bonyolítása az okmányirodában történik. A forgalomból véglegesen kivont gépjármű újbóli forgalomba helyezéséről egy kérelmet kell benyújtani. Fontos az ügyintézés során, hogy nálunk legyenek a személyi okmányaink, mellyel magunkat igazoljuk. Ha más nevében szeretnénk eljárni, akkor pedig egy szabályszerű meghatalmazás. Az okmányirodákban lehet beszerezni a kérelem nyomtatványát.
Átadták Július 11.-én Pécska-Arad közötti 16 kilométeres sztrádaszakaszt, illetve a magyar M43-as pálya Makó és az országhatár közötti 23 kilométeres szakaszát. Ugyanezen napon Nagylaknál nyílt meg az az első autópálya-határátkelő Magyarország és Románia között.
Bővebben: Autópálya határátkelő Magyarország és Románia között
2015 júniusában elindult az első magyar nyelvű, külföldi autópálya-matricákat árusító weboldal, a megallasnelkul.hu, amelynek alapítója a Holtankoljak Csoport, a holtankoljak.hu üzemeltetője. Jelenleg négy szomszédos ország, Ausztria, Csehország, Szlovákia és Szlovénia vignettája érhető el érvényességi idő szerinti bontásban, személygépjárművel utazók részére.
Regisztrációs díjat kell fizetni azok után a személygépkocsik, lakóautók illetve motorkerékpárok után, amiket külföldről hozunk be és Magyarországon szeretnénk forgalomba helyeztetni. A gépjármű műszaki tulajdonságaitól, az első forgalomba állításának időpontjától illetve a környezetvédelmi osztályba sorolásától függ ezen adó mértéke. A többször módosított 2003. évi CX. törvény rendelkezik a regisztrációs adóról. A gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam figyelembevételével csökken a regisztrációs adó mértéke.
Autónkat megóvhatjuk a kerékbilincstől illetve a lopóautótól mindössze két gyorséttermi menü áráért illetve egy okmányirodában tett látogatással. A paragrafus ugyanis öt éve él, mely a közteresek ellen a lehető legjobb védelem. Bizony, ha elszállítják autónkat, akkor bele kell nyúlnunk a zsebünkbe, mivel 14.500 forintról indul a jármű visszaszerzése. De egy kerékbilincs leszedése is ma 11.500 forintba kerül. Ám ezek még csak az intézkedésnek a költségei, és az elszállítás még nincs is benne. Magunkat illetve autónkat is megmenthetjük a bilincstől illetve a lopóautótól, ha kellőképpen gyorsan tudunk reagálni egy helyzetben.
Bővebben: Könnyen megúszhatjuk a kerékbilincset illetve a lopóautót
Bejelentett azt a Magyar Nemzeti Bank, hogy 1,1 milliárd euró értékben biztosít forrást a deviza alapú személyi- illetve autóhitelek forintosítására. A jegybanki közlemény pedig kerüli azt, hogy a forintosítási árfolyammal kapcsolatban bármilyen információt adjon. Pedig a legnagyobb vita, pont erről volt az elmúlt napokban. A piaci árfolyamon történő forintosítás ugyanis nem segítség az adósok számára. A devizatartalék terhére kész devizaforrást biztosítani a Magyar Nemzeti Bank friss közleménye szerint a devizaalapú személyi- illetve autó hiteleket nyújtó pénzügyi szolgáltatások részére, annak érdekében, hogy ügyfeleik hiteleit forintosítsák, így az árfolyamkockázattól megszabadítva őket.