munkanelkuli segelyAz államtól kapott jövedelmet jelenti az álláskeresési járadék, ismertebb nevén a munkanélküli segély. Ezt az adott illető addig kapja, amíg nem talál magának munkát. Az ellátás nem szociális alapon, hanem biztosítási elven működik. Tehát, ahhoz, hogy ezt az ellátást megkapja valaki, bizonyos jogosultsági idővel kell, hogy rendelkezzen.  Aki volt munkaviszonyban mielőtt munkanélküli lett vagy vállalkozó volt, az kaphat álláskeresési járadékot.

Nézzük, milyen lépéseket kell megtenni és milyen papírok kellenek a munkanélküli segély igényléséhez? Az álláskeresőnek regisztrálnia kell magát a lakhelye szerinti munkaügyi központban. Akkor kapja meg az álláskeresési járadékot, ha a munkája elvesztését megelőző időben, azaz 3 évben 360 nap jogosultsági időt szerzett legalább, ezen felül állást szeretne találni, de nem jut lehetőséghez.

Álláskereső az, aki nem folytat tanulmányokat oktatási intézmény nappali tagozatán, nem áll munkaviszonyban és egyéb kereső tevékenységet nem folytat. Nem nyugdíjas és nem részesül rehabilitációs járadékban vagy megváltozott munkaképességű személyek ellátásában.

Végül jöjjenek azok az okmányok, melyekre szüksége van ahhoz, hogy igényelni tudja ezt a bizonyos ellátást. A nyilvántartásba vett álláskereső a megyei kormányhivatal járási hivatalának munkaügyi kirendeltségén nyújthatja be az álláskeresési járadékra vonatkozó igényét. A nyilvántartásba vételhez szükséges dokumentumok a személyi igazolvány, lakcímkártya a TAJ kártya valamint az adó igazolvány és az iskolai vagy szakképzettséget igazoló okiratok.


Mondja el a véleményét nekünk itt!
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás