A lakcímbejelentés személyesen, törvényes képviselő vagy meghatalmazott útján teljesíthető. Ha a bejelentési kötelezettség egyszerre több együtt költöző hozzátartozót is érint, akkor a bejelentést valamennyiükre vonatkozóan az egyik bejelentésre kötelezett is teljesítheti. Kiskorú illetve cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt levő személy lakcímének bejelentését törvényes képviselője teljesítheti. A 14. életévét betöltő kiskorú gyermek tartózkodási helyét maga is bejelentheti. Ha meghatalmazott teljesíti a lakcímbejelentést, akkor a fentiekben felsorolt okmányokon illetve iratokon kívül szükséges még a meghatalmazott személy személyazonosításra alkalmas okmánya, valamint a meghatalmazás eredeti példánya. A meghatalmazásnak pontosan tartalmaznia kell, hogy milyen jellegű lakcímváltozás bejelentéséről szól.
A bejelentéséhez szükséges:
- Érvényes személyazonosító igazolvány (érvényes útlevél, vagy érvényes 2001. január 1. után kiállított vezetői engedély) és a lakcímigazolvány, ha az ügyfél már rendelkezik ilyennel. 2009. június 28-tól minden Magyarországon élő magyar állampolgárnak életkortól függetlenül rendelkeznie kell személyazonosításra alkalmas okmánnyal (kiskorúnak 14 év alatt is). Az igazolvány kiváltásához szükséges iratokról a személyazonosító igazolvány igénylése menüpont alatt bővebb információ található.
- A lakcím valódiságát és a bejelentkező jogosultságát, hitelt érdemlően igazoló irat – magántulajdonban lévő lakás esetén eredeti adásvételi szerződés (tulajdonjog fenntartással kötött szerződés esetén a tulajdonjog bejegyzéséhez hozzájáruló nyilatkozat), vagy eredeti tulajdoni lap (nem kell frisset kiváltani), ezek hiányában eredeti jogerős közjegyzői hagyatékátadó végzés. Amennyiben ezekkel nem rendelkezik, akkor az ügyintézéshez helyrajzi szám szükséges.
- Kitöltött lakcímbejelentő lap, melyet kerületükben, az Okmányirodában, illetve az Ügyfélszolgálati Irodában lehet beszerezni. A bejelentőlapot a bejelentkezőnek (kiskorú esetében szülőnek, törvényes képviselőnek) és a szállásadónak (ha van a haszonélvezőnek, különben a tulajdonosnak, bérlőnek) is saját kezűleg alá kell írnia. (A szállásadónak nem kell személyesen megjelennie az Okmányirodában.)
- Az elveszett, megsemmisült, megrongálódott lakcímigazolvány pótlásának illetéke 1000.-Ft.
Kérjük, mondja el véleményét!
{fcomment}
Új aktualitások
- Adóköteles a barátok, ismerősök elszállásolása?! - 19/07/2015 20:24
- Ingatlan bővítésre a CSOK mértéke mennyi? - 13/07/2015 21:23
- Magáncsőd 2015 szeptemberétől - mi várható 2016 évben? - 13/07/2015 21:00
- Start számla nyitás, áthelyezés, befizetés, hozam - 12/07/2015 21:03
- A díjemelés visszautasítható, de időben kell lépni! - 12/07/2015 20:26
- A bérlakás pályázat igénylése illetve feltételei - 10/07/2015 13:18
Régebbi aktualitások
- Hogyan kell igényelni a szocpolt, félszocpolt, CSOK-ot? - 07/07/2015 07:24
- Rovarirtás a konyhában, kamrában - Így csinálja! - 30/06/2015 06:53
- Családi csőd intézménye és a változások - 28/06/2015 20:21
- Fillérekből is szerezhető menő diploma külföldön - 26/06/2015 08:36
- Taj kártya igénylés menete, ára - 18/06/2015 21:44