oceanjaro hajo nyaralasAz Utazó magazin szerint, több mint húszmillió utassal és 8 milliárd dolláros befektetésekkel csúcson jár az óceánjáró-üzletág. A Cruise Lines International Association adatai szerint tavaly mintegy 22,1 millió utas nyaralt tengerjárókon, nyolcszázezerrel több, mint egy évvel korábban. A legtöbb tengeri nyaralót Észak-Amerika adja, de a többi piac is dinamikusan fejlődik. Európából például 2013-ban már 6,4 millióan választották ezt az utazási formát.

Tavalyi évben és idén 24 új óceánjárót és folyami hajót bocsátottak ki, illetve bocsátanak vízre. A beruházásra fordított összeg csaknem 8 milliárd dollárt tesz ki, és 37 546 újabb férőhellyel bővül. Legnépszerűbb úti célok a Karib-térség, a Földközi-tenger, Észak-Európa, Ázsia és Ausztrália, valamint Új-Zéland voltak. Az átlagos utas – a rendelkezésre álló adatok alapján – amerikai állampolgár, 49 éves, nős, főiskolai végzettséggel és évi 114 ezer dollár jövedelemmel rendelkezik.

Magyarországon is válságállónak bizonyult az óceánjárók piaca. A Princes Cruisest és a Cunardot képviselő Discover the World magyarországi irodájának vezetője, Kuti István szerint náluk tavaly csaknem 60 százalékkal nőtt a kereslet: már az idei év elején elérték a 2014-es teljes forgalom 55 százalékát! Az utasok állítólag főként a drágább hajóutakat keresik, Dél-Amerika és Ázsia a két legkedveltebb úti cél. A világ legnagyobb hajóstársaságának számító Royal Caribbean Internationalt képviselő Tengerjáró Kft. ügyvezető igazgatója, Horacek Márta szerint a hazai utasok többsége még csak most ismerkedik a hajózással, ezért elsősorban az ár, másodsorban az úti cél alapján döntenek. Többségük 200–400 ezer forintot szán az egyhetes utakra.


Kérjük, mondja el véleményét, mert hozzászólása másnak nagy segítségére lehet!
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás