1 logoEz gyorsan egy romló folyamattá nőtte ki magát az álláskeresés, ha a jelöltre nem fordítanak elegendő figyelmet a cégek. Ennek eredményeként pedig nem csak a jelöltek, hanem még a vállalkozások is meglátják a kárát. Még mindig abban a tévhitben van sok cég, hogy ha egy jelentkezőnek nem válaszolnak, akkor az a cégük hírnevének nem fog ártani. Ám pont hogy az ellenkezője van. A Carrer Builder egy szakmai portál, mely egy felmérést készített. Ennek eredményeként az álláskeresők 44 százaléka, akik a jelentkezésükre nem kaptak semmiféle visszajelzést, azok az adott cégről a lehető legrosszabbat gondolják. Egy másik kimutatás szerint pedig, a negligált álláskeresők körülbelül 32 százaléka döntött úgy, hogy az őt semmibe vevő vállalat árukínálatából semmit nem vásárol.

Vírusszerű terjedés - Manapság pedig a vélemények illetve az információk mondhatni fénysebességgel terjednek, így az ilyen hanyagság nagyon veszélyes lehet még a nagyobb vállalatokra vagy épp cégekre. Ugyanis abban az esetben, hogyha rossz tapasztalatot szerez egy jelölt egy adott céggel kapcsolatban, akkor a közösségi oldalakon is akár hangot adhat negatív tapasztalatának. Akár egy blogot is elindíthat a sértett álláskereső és a posztokat tudjuk jól, hogy több ezren megoszthatják, ami számtalan ugyancsak álláskeresőhöz jut majd el.

Tipp:Önéletrajz minta!

Itt egy igazoló példa is, mellyel szemléltetni szeretnék azt, amit az imént leírtunk. A Comcast távközlési céget hívta fel egy ügyfél, azért hogy internet – előfizetését lemondja. A cégnek már alapjáraton rossz volt a hírneve. Meglehetősen agresszív és rámenős módon igyekezett az ügyfélszolgálati munkatárs e szándékában megakadályozni az ügyfelet. Az internetre is felkerült ez a beszélgetés és a Comcast-nak hatalmas erkölcsi kárt okozott. Sőt, többek között ennek is köszönhetően az Amerika Legrosszabb Cége díjat is megnyerte abban az évben. Bármely vállalkozás, mely az álláskeresőt frusztrálja, könnyen ide lyukadhat ki.

Viszont azoknak a cégeknek, akik szeretnék a legkiválóbb jelölteket alkalmazottai között tudni, azoknak három dolgot kell mindenképp szem előtt tartaniuk:

  • Gyorsan kell minden jelentkezőnek válaszolni. Hogyha mennyiségi okokból ez manuálisan lehetetlen, akkor folyamodni kell az automatizált megoldásokhoz.
  • A negatív jelölt jelentőségét nem szabad lebecsülni. Bosszút állhat ugyanis az elutasított álláskereső, és ha a tweet-je vagy épp blogposzt-ja elterjed vírusszerűen, akkor a fejüket foghatják majd a PR – osztály munkatársai.
  • A jelentkezési folyamat legyen minél egyszerűbb. A karrieroldalon minden akadályt el kell tüntetni az álláskereső útjából.

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás