Aktualitasok hirportalMagyarországon a matematika illetve a természettudományos ismeretek tanítása a világ középmezőnyében van. Ám a listavezetők, azaz, az első öt helyen ázsiai országok végeztek. Egy felmérés készített a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, melyben, 74 országban a 15 éves tanulók eredményeit vizsgálták matematika illetve más természettudományos tantárgyakból. Az eredmények az országok oktatási rendszeréről illetve az adott ország gazdasági kilátásairól is egyfajta képet adnak.

Ázsia jár az élen - Az első helyen végzett Szingapúr, majd ezután következett Hongkong, Dél – Korea, Japán illetve Tajvan. Európát nézve pedig Finnország érte el a legmagasabb pontszámot, így ők a hatodik helyen végeztek, őket pedig Észtország, Svájc illetve Hollandia követte.

Működhet a poroszos illetve a liberális modell egyaránt - A listavezető országokra jellemző az innovatív oktatási rendszer, miszerint például Hollandiában sok általános iskolában nem adnak fel házi feladatot, az órarendet a tanárok közösen a tanulókkal osztják be, ám a nyelvoktatásra nagyon komoly hangsúlyt fektetnek. Finnországban a hagyományos tantárgyakat vegyítő, témaalapú oktatás korábban is elterjedt volt, idén viszont egy egészen új reformot készítettek elő, melynek során a tantárgyakat teljesen eltörölnék. A tantárgyak helyett a mindennapi élethez valamint egyes munkakörökhöz kapcsolódó kurzusokat tartanának. Ennek köszönhetően helyet kapna például a turisztikai – üzleti ismeretekkel foglalkozó kurzus, mely gyakorlati matematikai illetve nyelvi készségek fejlesztéséről szólna.

Poroszos oktatás jellemző ezekkel szemben az ázsiai országokra. Andreas Schleicher - OECD oktatásügyi igazgatója - szerint pont ez a sikerük titka. A tanárok a tanórákon a legjobb teljesítményt várják el a tanulóktól. Szigorú fegyelem, koncentráció illetve összeszedettség, ez a három dolog, melyet az oktatók elvárnak. Emellett pedig sikereket értek el amiatt is, hogy az ország sikeresen csábítja a legjobb külföldi tanárokat iskoláikba. Ezért nagyon sok diák jut magas színvonalú oktatáshoz.

A magyar eredmények romlóban vannak - A globális listán hazánk a harminckettedik helyen áll, ezen elért eredmény pedig azt mutatja, hogy az átlagnál valamivel színvonalasabb az oktatási rendszerünk. A régiókból megelőztük Horvátországot (36. helyen végeztek), Szlovákiát (37. helyen végeztek), Szerbiát (42. helyen végeztek) illetve Romániát is (44. helyen végeztek). A legtöbb nyugat – európai állam viszont jóval előttünk végzett, valamint Lengyelország, Ausztria, Csehország és Szlovénia is. A három balti állam is leelőzött minket, Észtország pedig a világ élmezőnyébe került. Az eredmények nem sokban különböznek a 2012-es PISA - teszt eredményeitől. Magyarország ekkor is a 32. helyen végezett, igaz, 44 ország közül, és ekkor is a szingapúri, koreai, japán és kínai diákok teljesítettek legjobban. Magyarország PISA - eredményei az utóbbi években súlyosan romlottak, 2009-ben még a 26. helyen végeztünk.

Svédország még nagyobbat bukott - Sokkal rosszabbul teljesített Svédország is, akik csak a 35.-ek lettek, utolsók a skandináv országok közül. A 90’-es és 2000-es években még az elsők között végeztek a PISA-teszteken.

Kérjük, mondja el véleményét, mert hozzászólása másnak nagy segítségére lehet!
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás