1 logoKedden a Fővárosi Közgyűlés dönteni fog összességében több százmilliárd forintos metróberuházásokról is. A testülethez Szeneczey Balázs főpolgármester - helyettes, Kovács Péter XVI. illetve Riz Levente XVII. kerületi polgármesterek nyújtottak be előterjesztést a 2-es metró és egyben a gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal tervezési munkáinak elindításáról.

Változások a metró és a hév vonalán - Az elképzelés nem új, mivel már régóta tervezik a metró- illetve a HÉV - vonal összekapcsolását az Örs vezér terén. A teljes költséget bruttó 306 milliárd forintra becsülik, ebben benne lenne az egyesített vonal járműtendere is. Az előterjesztés szerint a metró illetve a HÉV zárt felszín alatti állomásban találkozna úgy, hogy a peron a két vágány között közös lenne. A terv szerint a csömöri szárnyvonal egyvágányos maradna. Az M31-es autópálya és Gödöllő között a gyorsvasút helyet cserélne a 3-as főúttal.

„Kétéltű” járművek - A 2-es metró meglévő, korszerű Alstom - szerelvényei mellé vonatként illetve metróként is közlekedni tudó „kétéltű” járműveket kell beszerezni. A tervezet szerint 60 méter hosszú, átjárható szerelvények kellenek, melynek az összes darabszáma 48. Nettó 61 milliárd forintba kerülnének az új motorkocsik. Új elem a tervben a rákoskeresztúri szárnyvonal. A BKK honlapjáról származó információk szerint a rákoskeresztúri szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró illetve a H8-as HÉV nyomvonalából. A vonal Rákoskeresztúr városközpontig vezetne. Ugyanakkor négy állomást terveznek a XVII. kerületben. A tervezéshez jövőre és 2017-ben egy - egy milliárd forint szükséges, ehhez a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása kell.

Főpolgármesteri hatásköre lesz - A közgyűlés várható döntése értelmében főpolgármesteri hatáskörbe kerülhetnek a 3-as metróvonal felújításával kapcsolatos ügyek, annak érdekében, hogy a beruházás mielőbb meg is valósuljon. „Ezáltal biztosítható az eljárásokkal összefüggő döntések időbeni meghozatala és az azonnali beavatkozást igénylő helyzetek kezelése” – olvasható a javaslatban. Szintén az észak – déli metróvonalat érinti az is, hogy a 3-as metró felújításához szükséges hitelről a június 1-jén megtartott utolsó tárgyalási forduló után tegnapig nyújthatták be a bankok ajánlataikat. A közgyűlés zárt körben dönt az eljárás eredményéről, majd ezután köthetik meg a kölcsönszerződést.

Képviselői szavazás - A képviselők szavaznak a 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni beruházások szerződéseinek módosításáról is. A kelenföldi P+R parkolók illetve az új, Budaörsi úti, kétszintes közlekedési csomópont 15 milliárd forintos beruházásához pályázati úton a Közlekedés operatív programból származó forrásokat biztosítanának.

Kérjük, mondja el véleményét!
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás