dugodij 2016Minden jel arra mutat, hogy 2016-ban életb fog lépni a dugódíj budapesti viszonylatban. Ehhez persze addig még rengeteg teendő van, az egész ide vonatkozó jogszabályi környezetet át kell alakítani és nem utolsó sorban ki kell jelölni a területeket. A döntést ez év tavaszára tervezi a fővárosi közgyűlés. A dugódíj a tervek szerint a Hungária körgyűrű és a Budai körút által közrezárt területre fog majd vonatkozni, a dugódíj pénzbeli mértéke pedig hozzávetőlegesen annyi lesz, mint két buszjegy ára.

Hogy miért húzódik el ennyire maga a döntés és a bevezetés is, annak nyilvánvalóan az egyik magyarázata az, hogy egy rossz döntéssel a kormány maga alatt vágja a fát, de most, hogy az elmúl évi választások lezajlottak, könnyebben kerülhet előtérbe ez a kérdés is. Az eddig felmerült ötletek összességét szem előtt tartva fogják meghozni a döntést, amely majd megszabja a tarifákat és a zónákat.

Az is bizonyítja, hogy mégis lehet dugódíj a fővárosban 2016. évtől, hogy a 2014. nyarán már üzembe helyezett és tesztelt közterületi parkolásra létrehozott egységes mobilfizetési rendszer már annak tükrében került kifejlesztésre, hogy ez a rendszer megfelelő lehessen a dugódíj fizetésére is.

A fővárosban a dugódíj bevezetése előreláthatólag 2016-tól lép érvénybe. Ahhoz, hogy a szabályrendszer életbe tudjon lépni, változtatni kell a jogszabályokon és a területeket is meg kell határozni. Tarlós István arról nyilatkozott, hogy még áprilisban legkésőbb át akarja vágni a 4-es metró szalagját.

Az automatikus kocsik megrendelésénél sokkal jobb lett volna, ha az állomások védőfalát felszerelik.

A kelenföldi állomás felszínén történő rendezés 2015 végéig megtörténik és az 1-es és a 3-as villamos vonalak átépítése, valamint a Széll Kálmán tér átalakítása a fonódó villamossal is meg fog eddigre valósulni, viszont a dugódíjat 2016-ig el lehet halasztani. Arról számoltak be, hogy a bevezetést el tudják halasztani egy két évvel, ami azt jelenti, hogy 2015 helyett 2016 lehet a rendszer induló ideje. Viszont ahhoz, hogy ez teljesüljön, módosítani kell az érvényben lévő törvényeket és területeket. Idén még ez ősszel el fog dőlni. A hármas metróra felújítás vár, amit minél hamarabb eszközölni kéne. A kocsik, a pálya és az alagút renoválása körülbelül úgy 160-190 milliárd forintot emésztene fel. Az egy logikus lépés lenne, ha a kocsikat az orosz cég újítaná fel, akiktől származnak.

Nyílt közbeszerzési pályázatot fognak kiírni még az idei évnek az első részében. Nagyon gyorsan kell lépni az ügyben, mert a helyzet nem tűr halasztást. Minél gyorsabban végre kell hajtani a felújításokat, mert nem szabad hagyni, hogy tönkremenjenek a kocsik és az alagút. Azt tudnunk kell, hogy ezek a felújítások rendkívül fontosak és így lehet megoldani a legjobban a kivitelezésüket.


Ön mit szól ehhez?
{fcomment}

 

  
Ezt már olvasta?Bezárás