Egyszerű marad az adókártya, adószám igénylése 2015 folyamán is. Az elmúlt években történt számtalan gazdasági, társadalmi, jogi változásoknak köszönhetően, az adminisztrációban, ügyintézésben is történtek egyszerűsítések, illetve az azokat meggyorsító lépések, módosítások. Elég, ha csak az e-ügyintézésre gondolunk, ahol egyre több ügyet lehet online elintézni. Nyilvánvaló, hogy a jövő ebbe az irányba mutat. Természetesen ez nem csak az ügyfeleknek jó, hanem a szakigazgatásban dolgozóknak is, hiszen nagymértékben könnyebb lett a munkájuk, illetve lassan megszűnik a túlterheltségük is. Most azonban nézzük meg, hogy miként is fog történi az adókártya, adószám igénylése 2015-ben.
Azoknál a személyeknél, akik 2005. december 31 után születtek, az adóhatóság hivatalból adószámot állapít meg, ugyanis azokat a gyermekeket, akik ez után az időpont után születtek, azokat életkezdési támogatás illeti meg, amelyhez adószám is szükséges. Azoknál a személyeknél pedig, akik 2008, december 08 után születtek, azoknak az előzőeken túl, az adóhatóság, az adókártyát is elkészíti, és postázza is azt, a megadott állandó lakhely címére. A lakcímet az adóhatóság a lakcímnyilvántartón keresztül szerzi be.
Azoknál a személyeknél, akik 2006. január 01 előtt születtek, és nem rendelkeznek még adókártyával, a következő a teendő. Az igénylést 2014-ben a 14T34 nyomtatványon lehet beadni, amelynek az elnevezése 2015-ben várhatóan 15T34 lesz. A kitöltött nyomtatványhoz csatolni kell 14 év alatti igénylő esetén az anyakönyvi kivonatot, és a lakcímkártyát. Abban az esetben, ha az igénylő 14 évnél idősebb, akkor a kitöltött nyomtatványhoz a személyi igazolványt, és a lakcímkártyát kell csatolni, illetve kiskorú személy esetén, a meghatalmazást a szülő részéről, amennyiben nem a szülő intézkedik. A ’T34-es nyomtatványt 2 példányban kell kitölteni. Az adókártya elkészítése díjmentes.
Abban az esetben, ha az adókártya cseréjére adatmódosítás, névváltozás miatt kerül sor, akkor a kártya elkészítése díjmentes. Ebben az esetben a cseréhez a fenti okmányokon kívül csatolni kell a régi adókártyát is. Más a helyzet, ha az adókártya megrongálódott, megsemmisült, illetve ha eltulajdonították, vagy elvesztettük. Ezekben az esetekben az új kártya elkészítése illetékköteles, ami 3.000 Ft költséget von maga után. Ezekben az esetekben a fenti okmányokon kívül csatolni kell az illeték befizetéséről szóló csekket, illetve banki átutalás esetén, az arról szóló bizonylatot. Az illetéket, vagy hivatalos nevén az igazgatási szolgáltatási díjat a NAV 10032000-01079074 számú számlaszámára kell befizetni, illetve átutalni.
Mondja el a véleményét nekünk itt!
{fcomment}
Új aktualitások
- Taj szám érvényesség ellenőrzése, lekérése - Így csinálja! - 07/12/2014 17:35
- Ki hitelképes? Hogyan kapok hitelt és mi kell hozzá? - 03/12/2014 22:59
- Gyermektartásdíj felemelése, behajtása, elmulasztása - 03/12/2014 22:31
- Ingatlanadó - Kommunális adó - mértéke, mentesség igénylése - 02/12/2014 21:36
- Bérleti szerződés - Ingatlan, autó, eszköz - minta letöltés - 02/12/2014 20:43
- Ajándékozási illeték - Telek, ingatlan - szerződés minta - 02/12/2014 20:31
Régebbi aktualitások
- Kinek jár Gázártámogatás? - 30/11/2014 23:59
- Fiatalok otthonteremtési támogatása - 30/11/2014 23:51
- Adóazonosító jel igénylése, pótlása, rövidítése - 29/11/2014 21:35
- Pályázat ingyenes laptopra, számítógépre, tabletre - 22/11/2014 18:19
- Milyen papírok kellenek az apasági nyilatkozathoz? - 19/11/2014 09:54